ကားဝယ်သူတိုင်း သွားပြီးဦးတိုက်နေတဲ့ ရွှေညောင်ပင်ဘိုးဘိုးကြီး နောက်ကွယ်က သမိုင်း

၁၉၃၅ လောက်က ရန်ကုန် ပဲခူး လမ်းမပေါ် ထောက်ကြန့်နားမှာ ညောင်ပင်ကြီး တစ်ပင်ရှိသတဲ့။အဲ့ဒီညောင်ပင်ဘေးမှာ ပထမကမ္ဘာစစ်ပြန် အဘိုးကြီးတစ်ယောက်ရဲ့ ကားဝပ်ရှော့တဲကလေးရှိတယ်။အဘိုးကြီးသေသွားတဲ့အခါ အဲ့ဒီညောင်ပင်ကြီးနားမှာ ကားတွေ မကြာမကြာပျက်တတ်တယ်။ ညောင်ပင်ကြီးကို ပါလာတဲ့။ထမင်း၊ဟင်း၊ မုန့်လေးတွေ ပသပြီး တောင်းပန်လိုက်ရင် ကားတွေက ပြန်ကောင်းသွားရောတဲ့လေ။ ဝပ်ရှော့ဆရာကြီးက နတ်ဖြစ်ပြီး ဂွင်ဖန်တာနေမယ်လို့ ကားသမားတွေက ယူဆကြတယ်။

၁၉၄၂ ခုနှစ်မှာဒေါ်အေးရင် ဆိုတဲ့ဘွားတော်က အဲ့ဒီညောင်ပင်မှာ ရွှေညောင်ပင်ဘိုးဘိုးကြီး ဆိုပြီး နတ်ကွန်းဆောက်လိုက်တယ်။နောက်ပိုင်း ကားတွေ ဝယ်ပြီးရင် ဝပ်ရှော့ဆရာဘိုးဘိုးကြီး ကို လာလာပြကြတော့တာတဲ့လေ။အခု ရွှေညောင်ပင်နတ်နန်းသွားပြီး သမိုင်းကြောင်းမေးရင်တော့- ကဿပဘုရားရှင်ကနေ အစချီပြီး ရွှေတိဂုံဘုရားသမိုင်းပါ ဆွဲစိပြလိမ့်မယ်။ဝပ်ရှော့ဆရာကြီးတို့ ဂေါ်ချက်..ဗုဒ္ဓဝင်ထဲပါ ရောက်သွားတာနော်။ ဘယ်လိုသမိုင်းတွေပဲရှိရှိ လူတွေမှာ ကိုယ့်အယူအဆနဲ့ ကိုယ်ယုံကြည်ရာ၊ ယုံကြည်ရာ လုပ်ခွင့်ရှိကြလို့ အပြစ်ဆို၍မရချေ။

Credit – Kyaw Swa Naing

[zawgyi]

၁၉၃၅ ေလာက္က ရန္ကုန္ ပဲခူး လမ္းမေပၚ ေထာက္ၾကန႔္နားမွာ ေညာင္ပင္ႀကီး တစ္ပင္ရွိသတဲ့။အဲ့ဒီေညာင္ပင္ေဘးမွာ ပထမကမာၻစစ္ျပန္ အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကားဝပ္ေရွာ့တဲကေလးရွိတယ္။အဘိုးႀကီးေသသြားတဲ့အခါ အဲ့ဒီေညာင္ပင္ႀကီးနားမွာ ကားေတြ မၾကာမၾကာပ်က္တတ္တယ္။ ေညာင္ပင္ႀကီးကို ပါလာတဲ့။ထမင္း၊ဟင္း၊ မုန႔္ေလးေတြ ပသၿပီး ေတာင္းပန္လိုက္ရင္ ကားေတြက ျပန္ေကာင္းသြားေရာတဲ့ေလ။ ဝပ္ေရွာ့ဆရာႀကီးက နတ္ျဖစ္ၿပီး ဂြင္ဖန္တာေနမယ္လို႔ ကားသမားေတြက ယူဆၾကတယ္။၁၉၄၂ ခုႏွစ္မွာေဒၚေအးရင္ ဆိုတဲ့ဘြားေတာ္က အဲ့ဒီေညာင္ပင္မွာ ေ႐ႊေညာင္ပင္ဘိုးဘိုးႀကီး ဆိုၿပီး နတ္ကြန္းေဆာက္လိုက္တယ္။ေနာက္ပိုင္း ကားေတြ ဝယ္ၿပီးရင္ ဝပ္ေရွာ့ဆရာဘိုးဘိုးႀကီး ကို လာလာျပၾကေတာ့တာတဲ့ေလ။အခု ေ႐ႊေညာင္ပင္နတ္နန္းသြားၿပီး သမိုင္းေၾကာင္းေမးရင္ေတာ့- ကႆပဘုရားရွင္ကေန အစခ်ီၿပီး ေ႐ႊတိဂုံဘုရားသမိုင္းပါ ဆြဲစိျပလိမ့္မယ္။ဝပ္ေရွာ့ဆရာႀကီးတို႔ ေဂၚခ်က္..ဗုဒၶဝင္ထဲပါ ေရာက္သြားတာေနာ္။ဘယ္လိုသမိုင္းေတြပဲရွိရွိ လူေတြမွာ ကိုယ့္အယူအဆနဲ႔ ကိုယ္ယုံၾကည္ရာ၊ ယုံၾကည္ရာ လုပ္ခြင့္ရွိၾကလို႔ အျပစ္ဆို၍မရေခ်။